vrijdag 4 april 2014

Etappe 10 - What's in a name?

In week 10 van het trainingsprogramma liepen mijn rondjes vaak langs Overtoom in Den Dolder. Ja, inderdaad die van "Tuut tuut! Dat is snel. Dat lijkt Overtoom wel." Bekend geworden door een simpele reclame die echt wel is blijven hangen. Sinds kort heten ze anders. Er is een uitgebreide reclame campagne geweest om dat duidelijk te maken. Iedereen weet inmiddels dat ze anders heten, maar hoe die naam is, is bij mij in eerste instantie niet blijven hangen. Dus toen ik er van de week voor het eerst langs kwam, heb ik op het bord gekeken en de nieuwe naam proberen te onthouden. Twee dagen later ging de route er weer langs. Ik probeerde naar boven te halen wat die nieuwe naam ook al weer was. Iets met Manitoba of zo. Maar ik kon er niet op komen. Gelukkig mocht ik dezelfde week nog tweemaal in de herkansing en uiteindelijk kon ik het onthouden, Manutan (leukstukje over de achtergronden staat hier: http://www.marketingfacts.nl/…/het-echte-verhaal-achter-man…). Toch is nog steeds het eerste wat in mij op komt als ik door Den Dolder dender: " Tuut tuut!".
Dezelfde week liep ik ook nog even mijn inschrijving na. In alle communicatie stond netjes ERIC Spierings vermeld. Dus dat moest goed komen, dacht ik. Toen ik echter verder keek, bleek dat men ERIC als achternaam had opgenomen en Spierings als voornaam. Geen idee of dat problemen op zou gaan leveren bij het afhalen van de inschrijving, maar ik neem liever het zekere voor het onzekere. Er moet immers een geldig legitimatiebewijs getoond worden. Gezien alle waarschuwingen omtrent de gezondheidsverklaring en de formulering daarvan, kon het wel eens zo zijn dat ik geweigerd zou gaan worden omdat mijn naam in mijn paspoort niet overeen zou komen met die op de inschrijving. Toch maar even een mailtje er aan gewaagd en alles laten corrigeren. Nu nog maar hopen dat ze niet moeilijk gaan doen over het verschil tussen officiĆ«le voornaam en roepnaam.
Aan het einde van de week diende er nog een tweede correctie in dezelfde orde doorgevoerd te worden. De gezondheidsverklaring bevatte de verkeerde geboortedatum (1967) en de verkeerde leeftijd (36). Dat zou definitief een showstopper worden. Ook hiervoor heb ik dus maar snel een mail verstuurd met een verzoek tot correctie.
De laatste administratieve puntjes zijn dus op de "i" gezet. Je verlangt na al die formele afhandelingen wel terug naar de tijd waarin je gewoon 's ochtends op kon staan en ter plekke ze in kon schrijven voor een marathon door met pen en papier een half A4-tje in te vullen.

Geen opmerkingen: