maandag 7 april 2014

Epiloog

Zo, weer thuis van een leuk weekendje Parijs. Het was een gezellige en goed georganiseerde marathon. Ook mijn fanatieke supportersteam MariëtSpierings, mijn moeder, tante Lenie Van de Ven en Carin Didi met haar twee kinderen, hebben er ook een halve marathon op zitten met de metro. Ook voor hen was het een hele opgave.
De eindtijd was 3:36 en een paar seconden. Nieuw PR op internationale marathons voor mij dus. Inderdaad, je moet het allemaal relatief bekijken en het juiste referentiepunt nemen. Het lijken de verkiezingsuitslagen in Nederland wel; alleen maar winnaars....
Voor een absoluut PR was het voor mij te warm en te heuvelachtig. Dus na een kilometer of 14 ben ik van wedstrijdmodus overgegaan naar toeristisch hardlopen (jaja Harm Klifman, ik leer het nog wel). Langs de route stonden ook borden met "aan de linkerkant ziet u chateau de Vincennes", "rechts ziet u Place de la Concorde", "en dan nu aan de linkerkant, de Tour de Eifel".
Dus in eindtijd heeft Lichtstad Parijs de Marathon Eindhoven in onze Nederlandse Lichtstad niet kunnen verslaan. Het uitzicht en de omgeving waren wel vele malen aantrekkelijker. De organisatie en gezelligheid is in beide steden perfect. Een echt gelijkspel dus.

Geen opmerkingen: