zondag 19 januari 2014

De Proloog

Parijs is nog ver, maar stiekem komt het toch al sneller dan verwacht dichterbij. Nog elf weken te gaan. Elf weken om weer toe te werken naar een marathon. Het schema staat ingepland in de agenda, de trein is geboekt, het hotel gereserveerd en de support geregeld. En de eerste week training zit er ook al weer op. Wat kan er nog mis gaan, zou je zeggen.

Mensen vragen me regelmatig of dat nou niet geestdodend is, zo vaak lange afstanden trainen. Ik zou zeggen, in tegendeel. Tijdens het lopen is er voldoende tijd om over dingen na te denken, te fantaseren over het een en ander, plannen te maken, ideeën door te denken etc. Om jullie een beetje een inkijkje te geven hoe mijn gedachten me afleiden tijdens het lopen, heb ik me voorgenomen om elke week een stuk op Facebook te schrijven over wat mij tijdens het lopen bezig houdt.

Beginnen aan iets is altijd makkelijk, volhouden is iets anders. Dat geldt voor beginnen met hardlopen (en volhouden), maar zeker ook voor het bijhouden van een dagboek. Ik ga er echter met frisse moed tegenaan en hoop deze serie begin april af te sluiten met een mooie rapportage over het behalen van de finish nabij de Arc de Triomphe.

Geen opmerkingen: