woensdag 27 oktober 2010

Losse eindjes

Voorbereiden

Het uur U nadert. Tijd om de laatste losse eindjes aan elkaar te knopen. Gisteren een rustige duurloop gedaan om niet vast te roesten. Ook op pad geweest om energie gelletjes te kopen. Mijn outfit bij elkaar gezocht en de juiste sokken klaargelegd. Bij warm weer zetten mijn voeten iets op en moet ik niet te dikke sokken aantrekken. Dit om te voorkomen dat mijn teennagels blauw kleuren. Het weerbericht ziet er niet ongunstig uit. De komende dagen koelt het af door regen. Op zaterdag trekt de bewolking weg en dat blijft zo op zondag. De verwachting is dat het licht bewolkt zal zijn, geen regen en een temperatuur van maximaal 20 graden. Dit zal bereikt worden rond 14:00 uur. Bij de start zal het al gauw 5 graden lager zijn, 14-15 graden dus.







Dubbel goed is beter
Naast mijn goede-doel-sponsoractie voor Fonds Gehandicaptensport (zie hier), is er nog een tweede goede doel betrokken: MDA Hellas.

MDA Hellas - Muscular Dystrophy Association Hellas - is de organisatie die mijn inschrijving voor elkaar gekregen heeft. Deze organisatie is opgericht in 2000. MDA Hellas is een non-profit organisatie die zich toelegt op verbetering van de overleving van mensen met spierdystrofie en op het aanpakken van de vele problemen die neuromusculaire ziekten veroorzaken. De hoofddoelen zijn promotiewerk in de gezondheidszorg, onderwijs, en sport. Daarnaast ondersteunt MDA Hellas mensen die lijden aan deze ziekten bij het integreren in de samenleving.

Op de ochtend voor de start zullen alle goede-doelenlopers samenkomen en zullen we gezamelijk op de foto gaan. Ongetwijfeld zal ik de foto zsm hier plaatsen. Drijvende kracht voor deze marathon binnen MDA is Christine, secretaresse. Weer erg leuk om te ervaren dat administratieve krachten ook goed voor de mensen zorgen. Zo zit ik bijvoorbeeld erg krap in mijn tijd en heb ik slechts 90 minuten om vanaf de landing in Athene op het Syndagma plein te komen om mijn startnummer op te halen. Christine gaat dat morgen voor mij doen, zodat ik niet in de stress hoef te schieten. Ze heeft ook voor alle MDA lopers een shirt laten maken. Ik ben benieuwd hoe het er uit ziet.

Outfit
Ik zal tijdens de marathon overigens mijn eigen shirt dragen. Dit is een fel oranje shirt van Fonds Gehandicaptensport. Vanmiddag heb ik het shirt naar een drukker in Utrecht gebracht om mijn naam er op te laten zetten. Wellicht dat dat de persoonlijke aanmoedigingen stimuleert. Morgenavond ga ik het ophalen en zal een foto plaatsen.

Laatste training
Morgenochtend de laatste training in Nederland. Een kort loopje van maximaal 40 KM in laag tempo. Daarna mogelijk nog een rondje toeristisch hardlopen rond de Akropolis op zaterdagmiddag. Maar dat hangt af van de verkeersdrukte en het weer.

Geen opmerkingen: